Hướng dẫn khắc phục lỗi “Windows cannot connect to printer”
Posted: August 23, 2016
Các bạn đã cài đặt driver máy in (Canon / HP / EPSON/ Samsung / Brother ,... hay bất kỳ hàng nào khác ) lên trên hệ điều hành Windows XP / Win 7 (32/64 bit)/... . Bạn muốn thực hiện chia sẽ máy in trong mạng nội bộ (LAN) nhưng không thể kết nối được . Khi đó một thông báo lỗi như sau xuất hiện trên màn hình máy tính “Windows cannot connect to printer" và kèm theo là mã lỗi (0x0000007e) như hình bên dưới :
Lỗi là do trong quá trình chia sẽ máy in trên máy B , đường dẫn vào thư mục driver máy in chia sẽ đã bị thay đổi, quá trình copy driver từ máy B sang máy A không thực hiện được. Có 2 cách khắc phục lỗi này như sau:
Cách 1: Xóa khóa BIDI trong registry của máy B (phải sao lưu registry trước khi thực hiện):
- Vào Start\Run gõ: Regedit, sau đó tìm khoá theo đường dẫn:
KEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Print\Printer\printername\CopyFiles
chọn key BIDI và xóa đi.
KEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Print\Printer\printername\CopyFiles
chọn key BIDI và xóa đi.
Cách 2: Chép file hệ thống trên máy B:
- Vào thư mục C:\Windows\system32\ chọn file có tên "mscms.dll"
- Sao chép tập tin này vào thư mục:
[JUSTIFY]+ C:\Windows\system32\spool\drivers\x64\3\ nếu đang sử dụng Windows 7 64-bit .
+ C:\windows\system32\spool\drivers\w32x86\3\ nếu đang sử dụng Windows 7 32-bit.
- Vào thư mục C:\Windows\system32\ chọn file có tên "mscms.dll"
- Sao chép tập tin này vào thư mục:
[JUSTIFY]+ C:\Windows\system32\spool\drivers\x64\3\ nếu đang sử dụng Windows 7 64-bit .
+ C:\windows\system32\spool\drivers\w32x86\3\ nếu đang sử dụng Windows 7 32-bit.
- Sau đó thực hiện cài đặt máy in chia sẽ trên máy A như bình thường, quá trình cài đặt sẽ thành công.
- Lỗi này rất hay gặp phải trên các máy window 7, không phụ thuộc vào loại máy in và driver sử dụng.
không thể cài đặt máy in!!
Step 1: Start the computer in safe mode Start the computer in safe mode in order to remove spool files. To do this, follow these steps:
Reconnect the printer cable to the computer, install the printer according to the manufacturer’s instructions, and then try to print a test page.
[/JUSTIFY]- Restart your computer and press the F8 key repeatedly while the computer is starting. On a computer that is configured to run multiple operating systems, press the F8 key when the Boot menu appears.
- Select Safe Mode when the Windows Advanced Options menu appears, and then press ENTER.
- If the Boot menu appears again and you are prompted to select an operating system, use the arrow keys to select the operating system, and then press ENTER.
Note For more information about how to start your computer in safe mode, click Start, click Help and Support, type
safe mode in the Search box, press ENTER, and then click the Start Windows in safe mode topic.
- C:\Windows\System32\Spool\Printers
- C:\Windows\System32\Spool\Drivers\w32x86
- Start Registry Editor. To do this, click Start, click Run, type
regedit in the Open box, and then click OK. - Locate and expand the following registry key to view the list of subkeys (subfolders):
- Drivers
- Print Processors
- If there are any subkeys other than the subkeys that are listed in step 2, follow these steps:
- On the File menu, click Export.
- In the File Name box, type the name that you want to use for this key, such as
WindowsNTx86regkey, and then click Save.
You can use this backup of the
- If there are any subkeys other than the subkeys that are listed in step 2, follow these steps:
- Delete all the subkeys other than the subkeys that are listed in step 2. To do this, right-click each subkey that is not displayed on the list, and then click Delete. Click Yes when you are prompted to confirm the deletion.
- Start Registry Editor if it is not already open. To do this, click Start, click Run, type
regedit in the Open box, and then click OK. - Locate and then expand the following registry key to view the list of subkeys:
- BJ Language Monitor
- Local Port
- PJL Language Monitor
- Standard TCP/IP Port
- USB Monitor
- If there are any subkeys other than the subkeys that are listed in step 2, follow these steps:
- On the File menu, click Export.
- In the File Name box, type the name that you want to use for this key, such as
Monitorsx86regkey, and then click Save. - You can use this backup of the
- In the File Name box, type the name that you want to use for this key, such as
- Delete all the subkeys other than the subkeys that are listed in step 2. To do this, right-click each subkey that is not displayed on the list, and then click Delete. Click Yes when you are prompted to confirm the deletion.
- Exit Registry Editor.
- If a printer is attached to the computer, disconnect the printer cable from the computer, and then restart the computer.
Reconnect the printer cable to the computer, install the printer according to the manufacturer’s instructions, and then try to print a test page.